Nieuwe familie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Verbij - WaarBenJij.nu Nieuwe familie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Verbij - WaarBenJij.nu

Nieuwe familie

Door: mariekeverbij

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Ten eerste excuses voor de late update maar dat komt door het volgende..

29 april zou ik voor 10 dagen naar Nederland gaan. Dit werd uiteindelijk 3,5 week. In deze tijd heb ik de verjaardag van oma, mama en Judith gehad. Verder veel vrienden weer gezien en genoten van alles wat ons mooie Nederland te bieden heeft.

Gelukkig voor mij ging ik weer terug. Via een goede reis vanaf Dusseldorf kwam ik aan in Pristina. De familie waar ik eerst verbleef hebben een zoontje gekregen (Ledion) echt een poepiej. Maar daar kon ik dus niet meer verblijven. Ook Jesse is afgelopen week met zijn vader in Kosovo geweest die sliepen in een hotel waar ik dus ook ging slapen. Was een heel erg leuke week. Dingen bezocht, gepraat en erg genoten. De week ging heel snel!

Maar in een hotel met €20 per nacht tikt wel flink aan natuurlijk. Dus toen Jesse maandag naar huis ging verhuisde ik naar Koretica, een plaats 10 min rijden van Drenas en slaap ik bij de familie van Agon. Deze familie bestaat uit babi-nana-oma- Alban (de broer van Agon) met zn vriendin shuki - Agon en zn zusje Marigona. Ze zijn allemaal heel hartelijk en erg samen als familie. Ik voel me hier ook erg welkom en Albanees praten is verplicht! Hehe

De school is afgelopen dus mn cursus praktisch ook. Maargoed hier in huis is het bijna alles in het Albanees dus dat komt wel goed.

Morgen wil ik beginnen met een planning maken. Wat ga ik doen, wat wil ik bezoeken, hoe ga ik daarheen etc. Zowel voor mama als voor Agon en natuurlijk voor mezelf. Zodra deze bekent is deel ik hem met jullie en probeer ik ook wat meer updates te houden.

We komen net uit een verjaardag. Om 21.30 besloten ze om naar de broer van mama te gaan. Om 22u wat fris en zoutjes om 23.00 taart en om 23.30 koffie. Vreemde gewoontes maar ook hier iedereen weer vriendelijk en aardig.

Nu zijn we thuis en ga ik lekker tukkie doen. Morgen word het weer heerlijk warm en eind van de middag met die regen koelt het precies lekker af om te slapen! Hehe

Mirupafshim

  • 01 Juni 2011 - 23:41

    Jesse:

    Leuk verslag weer, en geloof zelfs zonder schrijffouten haha. Ik ben blij om te horen dat je het naar je zin hebt bij de familie!!

    Naten e mire, gjumin e omel

  • 02 Juni 2011 - 08:49

    Jonathan Romijn:

    hee marieke,
    Wat cool om te lezen dat je zo e

  • 02 Juni 2011 - 16:20

    Rimero Bush:

    Welkom terug Marieke:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Albanees leren in Kosovo

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2011

Laatste week

02 Juli 2011

laatste land.

23 Juni 2011

The Balkan way.

16 Juni 2011

Uitvliegen.

01 Juni 2011

Nieuwe familie
Marieke

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 20894

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 30 November -0001

Albanees leren in Kosovo

Landen bezocht: