laatste land. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Verbij - WaarBenJij.nu laatste land. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marieke Verbij - WaarBenJij.nu

laatste land.

Door: mariekeverbij

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Hey guys. Nieuwe update.
De laatste keer was ik nog in Shkodra. Nu zit ik in de bus naar Servië. Vanaf Shkodra ben ik naar Podgorica gegaan. Onderweg heb ik een ander Nederlands meisje ontmoet die naar Sarajevo ging, maar aangezien haar bus pas middernacht ging hebben we de zondag samen doorgebracht. (Lees vooral relaxen, koffietjes doen) was erg gezellig. Het hostel in Podgorica word gemanaged door een (erg) metroseksuele man hij is echt de bom. Podgorica zelf is niet zo boeiend. Het scheen er wel te zijn maar ik kon het niet vinden. Het mooie in deze landen is "Catholic church ->" maar na 1km lopen zie ik nog geen kerk of nieuw bordje. En waar ze in Albanië nog af en toe straat bordjes hadden zijn ze dat hier echt vergeten. Na 2 dagen lekker weer besloten om naar Budva (het zuiden) te gaan ipv het noorden. Helaas was het de dagen erna bewolkt. Maar was absoluut gezellig met andere (voornamelijk Australierse) backpackers. Op de terugweg even een tussenstop gemaakt in Podgorica om daar toch nog een nachtje te slapen. Ik heb geholpen met schoonmaken en hoefde daarom niet te betalen voor de overnachting. De nachtbus naar Kraljevo. Op de ticket stond perron 11. Er stond een bus maar de chauffeur zei: "Nee die komt hierna. Dat kwam hij dus net maar stond op perron 6. En ik was al een beetje saggo. Spreekt de vrouw van de balie geen engels. Kan ik een andere bus nemen die komt 4.30 aan en vanaf daar de bus naar Kraljevo nemen. Maar wel nog even €4,50 betalen. " Mooi is dat. Dus door jullie fout mag ik nu extra betalen EN bus ruilen,, dus nog meer betalen en tijd kwijt zijn... Nee je begrijpt me niet he. Dat is vervelend voor jou, maar jij gaat het maar oplossen ook al begrijp je me niet" de vrouw bleef vriendelijk lachen en dr schouders ophalen. Een man verderop in de hal verstond me wel en legde uit dat dit de enige optie was en druk maken geen zin meer had. Dus dat deed ik dan maar €3,50 en de bus was op me aant wachten. Onderweg zag je precies welke wijken nog Albanees waren en welke Servisch. Het is alsof je de Belgische grens over gaat. Je kan het niet uitleggen maar de huizen zijn anders. Af en toe in de bergen zag je verlichte kerkjes en cathedralen. Alsof je door de kersttafel van Tineke reed (maar dan zonder sneeuw) gelukkig bij de grens geen problemen. Nu staan we in een soort file. Maar we staan praktisch stil en weer kan niemand me uitleggen waarom, dus we wachten netjes af. Na ruim 3kwartier (kan ook 1,5u geweest zijn) reden we weer,, welgeteld 200m. Het bleken wegwerkzaamheden te zijn. De tunnel word nog afgewerkt, maar het gat is er dus rijden we er alvast doorheen. Dat mag ik wel, lekker logisch en niet teveel gedoe. Na een tijdje geslapen te hebben maakte de overbuurvrouw me om 7u wakker. "Hier moet jij eruit" We waren de enige 2 die eruit moesten. De buschauffeur was blijkbaar net zo chagerijnig als ik was en zei, bel maar een taxi om naar het centrum. De overbuurvrouw belde en marieke naar het bus station. Om 8u de bus naar Kraljevo gepakt. Het regent en is koud. Ik ben blij dat ik mn vest en sjaal mee heb. Vreemd idee, gister liep ik in korte broek en sandalen..aangekomen in het centrum, eerst koffie. Daar ontmoeten ik Milan. Een Servische jongen van 22 die bij de politie werkt (en 12 woorden engels spreekt) hij heeft me naar het toeristen hotel gebracht. €36 p.nacht. Oei wel duur maargoed voor een x na al die crap. En het is heerlijk, alles schoon, fris en zacht. Na wat rond gelopen te hebben, mooie kerken gezien. Net een douche genomen. Ik blijf 4 daagjes in Servië. Had wel langer gekunt maar wil gewoon weer terug, is wel weer leuk geweest zo. Er zitten zoveel mooie ideeën in m'n hoofd. En zoals Judith zegt: zoals al die andere verloren ideeën, maar deze zijn zo puur dat ik weet dat het moet! Ik wil Toerisme gaan studeren. Dus als ik terug kom even orienteren en inschrijven. Maar eerst even een powernapje doen. Foto's komen later. Groetjess!!

  • 02 Juli 2011 - 13:14

    Jesse:

    Blijf genieten;)!

  • 03 Juli 2011 - 12:05

    Annemarie:

    Ik denk jij wordt buschauffeuse daar...

  • 06 Juli 2011 - 06:18

    Rimero Bush:

    Hadie Marieke,

    Toerisme is een goede keuze. Kun je nog meer (met de bus) reizen:-)

    Groetjes

  • 13 Juli 2011 - 13:26

    De Mama:

    oeh....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Albanees leren in Kosovo

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2011

Laatste week

02 Juli 2011

laatste land.

23 Juni 2011

The Balkan way.

16 Juni 2011

Uitvliegen.

01 Juni 2011

Nieuwe familie
Marieke

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 20888

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 30 November -0001

Albanees leren in Kosovo

Landen bezocht: