The Balkan way. - Reisverslag uit Sarandë, Albanië van Marieke Verbij - WaarBenJij.nu The Balkan way. - Reisverslag uit Sarandë, Albanië van Marieke Verbij - WaarBenJij.nu

The Balkan way.

Door: mariekeverbij

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Juni 2011 | Albanië, Sarandë

Daar ging ik dan,vol goede moed de wijde wereld in. Is toch belachelijk van Pristina naar Skopje is nog geen 5euro.. waarom betaal ik naar Dordrecht 20? Anyway, in de trein ontmoete ik Cris. Cris uit Belgie. Die vroeg mij, waar verblijf je eigenlijk. Geen idee in het eerste hotel wat ik zie waarschijnlijk. Cris ging naar een hostel en misschien hadden ze daar ook nog wel een plekje voor mij. En inderdaad dat hadden ze. Shanti, net geopend maar heel relax en errrgg gezellig! Wat je merkt is veel Australiers rond trekken in Europa, maar het is zo gezellig met al die rond reizende mensen en die hebben ook allemaal tips en advies! Skopje is een mooie stad, en als je van standbeelden houd ben je er op je plek, maar na een dag heb je het wel gezien. Op naar Ohrid! De planing was om naar Prilep te gaan, maar het is echt heerlijk weer, dus dat hebben we overgeslagen. In Ohrid heerlijk 2 dagen aan het meer gezeten, in het hostel met uitzicht op het meer. echt daar kan ik het nog wel 3 weken uithouden! Zo vies als "de Vadar" in Skopje was, zo schoon was dit meer. Ohrid heeft naast het meer ook een prachtig oud stadsdeel wat een hoop wandel werk is, maar zeker de moeite waard. Aan de andere kant schijnt een erg mooi natuur gebied te zijn. Maargoed Balkan is 1 groot natuurgebied dus ik ben lekker gaan zwemmen. Na 2 dagen zou ik naar Vlora gaan. Maar de bus gemist. Dus ben ik met de bus naar Tirana gegaan. " Neee vanaf daar heb je genoeegg bussen naar Vlora!" Ten eerste was het 4,5uur in de bus. dus om 5uur had ik echt geen zin meer om naar Vlora te gaan, en de volgende dag weer terug naar Tirana. dus we ruilden het om. Tirana is beetje saai, chaotisch en vies. Ik heb wel een moskee bezocht. Moskee in aanbouw. Erg mooi en groot. Tirana heeft niet 1 plaats voor alle bussen, het was dus even zoeken. Vlora werd Saranda, en later toch weer Vlora.Want zover was toch niet nodig als je terug ging naar het noorden. "Dan moet je Vuno nemen daar is een leuk hoste" Vanaf Vlora maar 10km en vlora is maar 3uur.

Ik weet niet waar die mensen hebben leren inschatten,, maar ik heb van 09u tot 16.30 in de bus gzeten. En we zijn Vuno voorbij gereden. Dus ik strande in Himara. Een dorp waar nieamnd engels kon, wel Italiaans, nee daar had ik niets aan. Nja of met de taxi terug naar Vuno of pal aan het strand slapen, dat laatste maar gedaan voor 3000 lek(22euro) ging allemaal prima. Annemarie:De zee is heeeerlijk!) Volgende dag,,dillema of naar Saranda(wat dichterbij was) of naar Elbasan (en die hel van een weg terug rijden) besloten om naar Saranda te gaan en hoopte dat hier een late bus naar Tirana ging. Maar die gaat niet.Dus nu zit ik in een hostel in Saranda. en neem ik morgen om 5uur de bus naar Tirana, en hoop vanaf daar morgen gelijk door te gaan naar Skodra. En dan ga ik naar niemand meer luisteren.

Mooi he, er staat hier op het papiertje, " Keep in your mind, you are in Albania. The bus driver just may feel like leaving early late or not at all sometimes.

Nice! Ik hoop dat ik morgen in Skoder aankom, dan kan ik weer rustig verder reizen. Ik heb geen kabeltje (moetik nog even kopen) om de foto's online te zetten1) In Macedonie zijn echt heel veel mooie Kathedralen (schrijf je vast niet zo) En ik heb die in de steden aanewzig waren allemaal bezocht. Wat zal ome Dick trots zijn :D

Keep up the good life!

  • 23 Juni 2011 - 16:44

    Jesse:

    Toch leuk om dit zo terug te lezen. Onthoud wel dat je blijft genieten..!!!

  • 23 Juni 2011 - 17:13

    Rimero Bush:

    Hahahahaha Marieke, leuk om je verhaal te lezen. Het is allemaal wat improviseren, maar wel avontuurlijk. Dat is de Balkan. En wat betreft dat afstanden en tijd inschatten, dat kunnen ze hier inderdaad vaak niet goed. Leuk dat je het toch naar je zin hebt. Tot ziens:)

  • 24 Juni 2011 - 07:45

    Annemarie:

    Kijk, dat van die zee bied perspectieven!! Hier is t weer de laatste tijd niet heel denderend, zojuist kwam er zelfs een flinke hagelbui naar beneden zetten dus geniet maar van de zon!! Wij krijgen hier maandag een tropisch dagje volgens Piet P.

    Bus se!!!
    An

    ps koop een kabeltje!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Albanië, Sarandë

Albanees leren in Kosovo

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2011

Laatste week

02 Juli 2011

laatste land.

23 Juni 2011

The Balkan way.

16 Juni 2011

Uitvliegen.

01 Juni 2011

Nieuwe familie
Marieke

Actief sinds 12 Feb. 2011
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 20893

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 30 November -0001

Albanees leren in Kosovo

Landen bezocht: